Tuesday, June 14, 2011

UK Vacation Part 3 France Amsterdam Belgium

Hye again.
Ok, sekarang nak cite ttg our vacation to France , Amsterdam dan Belgium. Banyak yang saya dah upload ni.. Harap2 dapat lah jadikan petunjuk if you all ada nak gi bercuti kesana. If ada petanyaan kan, mana lah tau kan, boleh lah email terus kepada saya..

Ok, jom tgk gambo, nnt saya explain one by one yeah..

We all bertolak dari rumah di Bedford ke Euro Tunnel nyer tren kol 10pg. So pepagi lagi Dr.Rasol suggest kat we all untuk ambil gambo bunga sunflower yang cantik ni. Kat sana bunga ni bukan tujuan untuk mencantikkan sahaja, tetapi untuk dibuat minyak masak..



Ni ler rupanya keadaan atas tunnel tu. Sapa sangka kat bawah tu ada jalan tren dari UK ke Amsterdam


Ni gambo ayahanda saya dalam tunnel. Gelap kan? Ingatkan boleh ler tgk ikan2 berenang bawah laut nun.. Tapi haram.. sekor pun tarak..


Bonjour! dah sampai ke France. Sejuk time ni, jam pun dh kol 7mlm. Ini market kat depan station minyak kat France.


Bergambo dengan bonda dengan sign board kat France. Time kat sini pemanduan pun dh bertukar ke left handed.


Ni ler rupanya our apartment. Ada 3 bilik tidur, dua bilik air and satu dapur. Best. Dapat masak2. Ni kat Rottenham, sbb Amsterdam hotel penuh..


Tapi ada satu benda nak cite lah. Malam tu entah macam mana boleh pulak terjaga smpai kol 2pg x boleh lelap. Bukak tv , cite aksi. Dah habis cite tu ingat boleh lah tgk lagi movie best. Yelah diorng mana ada Astro yang boleh dok tgk Info dlu ni. Aku dok tunggu2 mmg x sudah2 dia nyer iklan lucah beb.. Macm talian 600 ke 800 lah cam tu. Tapi marketing dia lain macam sket. Dia layan &^%$%$ lalu tepon jer. Cehh!




Gambo kitorang kat depan apartment tu,. Dia nyer tangga Masyaallah.. curam!



Ni ler kincir angin yang moden.. diorang dh pakai benda ni dh.. jarang2 dh pakai kincir traditional tu.



Mamat ni nama dia Eddy. Tuan punya kilang wat clog and cheese. Dia tgh tunjuk cara wat clog (terompah). Kat sana rupanya masyarakat traditional tu if kawen diorang pakai terompah. Hantaran pun ada terompah. Satu terompah ni harga dalam 100euro lah gak. Itu untuk yang pengantin punyer. If yang biasa Euro25 pun dh boleh dapat. Tapi saya x beli.. Nak wat apa beli, bukan boleh buat gi keje pun. Lain lah kalau free.. Heehhehehe..


Ni cheese. Tgh peram cheese. X susah sebenarnya nak wat cheese ni. Tapi yang susah tu nak ternak lembu smpai boleh keluarkan susu.


Pastu we all ke pekan Amsterdam. Naik bus dari Rottenham. Tiket Euro2 perperson pergi balik. Dalam 20minit cam tu smpai lah. Bukan besar mana pun negara Belanda ni.


Amsterdam is absolutely a sex city. Everywhere mesti ada gambo lucah. Ada bar tu plak ada siap sex live show lagi tu. X cukup dengan tu, ni ha, belakang saya ni.. sex museum. Ambikk! tapi saya x masuk lah. tiket murah je, euro4, tpi x gamak nak masuk. Dadah pun x haram kat sini, ada gak jumpa Marijuana Lolipop..


Dalam ferry kecik jalan2 sekitar sg Amsterdam. Tiket Euro16 sorang. x silap saya lah.



Ini kincir yang traditional. Dah x banyak yang ada.

Nak jadi cerita, balik tu kira lewat gak lah. Pulak tu Dr Rasol offer untuk singgah Belgium. Apa lagi, abah mestilah nak. Tuptup, sampai belgium dah kol 6.30ptg, walhal tiket nak ke UK naik tren tu kol 9pm. Mmg x sempat. Tapi memandangkan yang abah aku dh cukup baik gi Ireland, aku pun ikut je rentak dia untuk ke Belgium.


Rupanya2 kat Belgium tu Dr. Rasol minta kitorng naik tren ke Grand market. Dia bagi sejam untuk gi shopping coklat. Mana lah kitorang tau kan. Dah lah kat sana orng x tau English! Punah harapan nak beli coklat Belgium. Last2 balik. Sesat! Lama giler kitorang cari tempat Dr. Rasol tu drop kan kitorang. Mak saya gitau, pinjam telefon sapa2 tepon je Dr. Rasol tu. Tapi mmg saya degil. Last2 dah kol 10mlm cam tu, pinjam tepon sorang arab ni. Dr. Rasol pun amik kitorang depan Otoman tu.. Letih. Last2 smpai kat Tunnel kol 12mlm, x boleh masuk,. kena charge lagi RM1000 ko! Tutup mata je lah membayarnya..


Sampai je kat Tunnel, dh kitorng ni Islam kan, faham2 je lah . Kena lah masuk Imigresen Perancis yang orang nya 'baik' sgt2.. Terima kasih lah ye, saya harap merana lah hidup diorang tu.


Kena tahan smpai kol 1am , x sudah2 lagi soal jawab, dh lah sejuk -3celcius, Last2 depart dari Euro Tuneel kol 3am,.. sabar je lah.

Ni gambo kat Otoman masa sesat tu, abah belanja ice cream, tamak smpai beli sorang satu, tapi rasa mmg x boleh blah..



Ni gambo masa dok tunggu Tren Euro Tunnel.


Pastu kitorang pun sambung tour Kota London. Sambung lagi nanti ye..

































No comments:

Post a Comment