Sunday, June 3, 2012

Gold Coast Australia Day 5

27 Mei 2012 (Ahad)
Tiba lah kita pada hari terakhir percutian saya ke Gold Coast ini.. Apa yang paling mencabar bila ada di sana hari weekend ialah bunyi bising yang teramat sangat. ISLANDER RESORT ni boleh dikatakan terletak di tengah-tengah bandar dan bunyi bising diorng memang sampai ke pagi..
Nak dijadikan cerita, malam tu saya bangun jam 4pgi, boleh lagi terdengar diorang ni mabuk2, bising sangat! Sampai pkl 4pgi diorang masih tak tido lagi.. Kiranya smpai lampu kat hotel tu pecah diorang baling dengan botol arak!

 Ni gambar pemandangan dari balcony bilik, alhamdulillah, cuaca sangat baik dan kitorang pun suka sangat cuaca cam tu! Dekat sangat hotel ni dengan pantai.. yang hujung kebiru-biruan tu ialah pantai..
Tujuan hari terakhir adalah ke Harbour Town, tempat shopping terindah kat Gold Coast ni.. tak ramai orang, cuma cuaca panas sket time tu.. Alamat nyer cepat plak perut lapar dan apa lagi terus je serbu makan! Alhamduilillah kat sini ada cafe Halal, nama dia Kofte Burger, tapi ada juga jual makanan lain.. Burger saya yang kat atas ni nama dia Chicken Grilled Burger harga AUD$6.95. Jangan convert ok, pejam mata bayar sudah..
Ni lah rupa kat dalam harbor Town tu.. Ala-ala mcam kedai berderet gitu.. Setahu saya ada juga pasaraya Woolworth kat situ, cuma saya tak masuk pun. Tempat ni ada lebih kurang 120 buah kedai, semuanya berebut-rebut nak wat sales.. harga sebenrnarnya murah juga tapi duit kita kecil so darab-darab 3 harganya mahal juga, tapi apa yang penting kena bijak berbelanja kat sini k:)
Eh, tiba-tiba kat airport? Kenapa ye.. Sebab saya mmg dah flat gilos time ni, kepenatan and memang tak boleh nak ambil gambar mcm2 dah.. Balik dari Harbor Town pkl 3ptg, and driver will pick up kat hotel at 7pm, so sementara nak tunggu dia paick up kitorang jalan2 dlu around town, mmg dah penat sangat2, nak makan pun tak selera.. Ni pic adik saya.. ni kat Coogalatta Airport lah ni.. Airport nya besar juga, selesa and dia nyer officer ramah-ramah belaka, lebih ramah daripada yang kat Perth. 




Secara keseluruhan, saya mmg dapati percutian kat GC ni sangat berbaloi! If ada masa and rezeki apa salahnya pergi melancong. Tempatnya cantik, udara nyaman dan orangnya baik2 belaka.. Tapi itu lah percutian menstilah dirancang. 

5 things yang saya suka ttg GC ini ialah:
1) Muslim owners kat Sahara Kebab tu sangat baik! Masyaallah, hari terakhir kitorang makan situ dia blh bagi free fish and chips!
2) Cuaca nyaman , mmg best sangat2..
3) Pakaian ala-ala santai kat sini, nak gi masuk kedai pakai towel pn tak kisah.. Tak macam kat London yang sumenya pakai smart kasual belaka.
4) Orangnya baik2, ramah tamah
5) Harga perfume murah! tapi kenapa saya beli sebotol saja ye!!!
Insyaallah jika ada kesempatan lagi untuk saya kemana-mana lagi, nanti saya share kan ye.. If you all nak info apa2 just email me ok: shad_oasis@yahoo.co.uk. Insyallah yang boleh saya jawab, saya akan jawab:)

No comments:

Post a Comment