Sunday, June 3, 2012

Gold Coast Australia Day 1

23 Mei 2012 (Rabu)
Hi! Ini lah cerita percutian saya ke Gold Coast Australia! Panggil GC je lah ye.. Saya sebenarnya dh lama merancang untuk percutian ni. Apa yang best nyer, ini baru pertama kali saya ke GC dan ada jugak yang tak best.. yang tak best ialah ibu dan Atiqah tak dapat nak join sebab atiqah baru beberapa hari operation.. Insyaallah if atiqah dah sihat lain kali boleh pergi ye..
Saya book tiket since Dec 2011. dapat harga seorang dalam RM700 pergi balik. Kira mcm dh ok, terus je book untuk 6 orang. 
Ground kitorang ambil dengan Rakyat Travel, RM1550 sekepala utk 5hari 4malam. all in kecuali makan tghri and malam.. Tu lah.. yang saya sedihnya dia beritahu untuk dapatkan saya apartment . Tapi dia bagitau last minit apartment dh fully book. Saya sendiri perlu maklumkan kepada pihak hotel untuk ambil apartment.. boleh pulak mcam tu ye..

Ok, so skrng marilah saya nak kongsi ttg percutian saya ke GC kali ni..
Ni masa baru nak chek in. Saya xde ambil extra luggage , rupa2 nya x perlu lah beratur bagai..
Ni waktu yang tgh beratur, silap.. patutnya terus ke document chek counter..
Ni kat document chek counter, punyalah lama kami tunggu dia wat.. Dah chek in awal-awal kat internet so boleh terus dapatkan boarding pass kat cni..
Dah nak masuk flight.. Time ni excited jugak lah, nervous pun ada, sebab ibu xde so apa yang dirancang ni semua risiko tanggung sndiri..
Ni lasagna dalam flight airasia D7 202.. Sedap jugak lah.. tapi rasanya masa flight ke UK dlu lagi sedap.. Dah x sedap sgt dah lasagna ni..
Dalam flight , 8 jam.. Lama btl rasanya..
Time dah smpai, cuaca sejuk, tapi 18darjah, satu van dengan Malaysian Chinese.
Depan hotel ni ada bar..
Chek in dalam bilik. Bilik bersih dan lengkap segala..
Sebelah tu je, dalam 10 langkah ada Maharani restaurant. Malaysian owner, x singgah pun sebab macam malap je.. Lagipun I was reading a few bad review, so x payah lah makan sini.
Night view at main road Suffer Paradise, Gold Coast. Cuaca sejuk sgt waktu ni..
Kat restoren Sahara Kebab. Owner dia turkey. Baik sgt owner ni. Last2 blh plak jadi member abah.. Thanks to Murad and Friends.. Sahara Kebab in Heart:)
Dia nyer Fish and Chip. Untuk 6 orang we all order 4 set je, portion besar, satu set AUD7.50.
Diorng mmg suka berhibur. tgh kiotang makan diorng main gendang hiburkan tetamu:)
Dah kenyang, lepak2 jap tgk pemndangan malam..
Kat depan Sahara kebab Suffer Paradise. Highly recomended!
Dalam hotel. dia nyer toiletries
Tempat mandi
Bilik for 3 person
Night view. Depan ni ada Hilton and Soul.
Dalam bilik cenggini ler rupanya.. Nak dijadikan cerita yang orang agensi tu bgitau dia kata aprtment dh xde.. last2 saya tanya sndiri pada receptionist dia kata ada beberapa lagi bilik apartment kosong jadi kitorng boleh ambil dengan bayaran tambahan AUD30 pernight.

Tipu je kan, x elok tau..
Night view hala ke Beach
Town:)
Good night:)

No comments:

Post a Comment