Sunday, June 3, 2012

Gold Coast Australia Day 3

25 Mei 2012 (Jumaat)
Hari ni kita ke Seaworld! Best tempat ni sebab nyer binatang-binatang ni jarang kita jumpa kat negara sendiri.. Jadi bila kesana dapatlah tengok hidupan laut yang pelik2 dan mengangumkan ini dengan mata kepala sendiri..
Kitorang bertolak ke Seaworld pada pkl 10pg.. tak jauh sangat pn, dalam 15minit je perjalanan.. Tiket AUD79 jugak.. Balik pkl 4ptg.. Dah kira lewat jugak tu sebab kat sana maghrib pn masuk pkl 4.35pm..

 Ok, kitorang dah ada tiket, so boleh terus masuk and boleh enjoy segala macam benda kat dalam tu dah.. Waktu ni hujan jadi kitorng kena lah tunggu hujan berhenti dlu.. Nak beli rain coat tu mcm tak berbaloi sebab hujan bukan lama, lagi pun gerimis.. Sebnrnya mahal! AUD5 sehelai..
 Naik kabel car, kat dalam tu dia bawak kita dari arah utara ke selatan terus.. Dapat lah tengok segala macam benda kat bwh tu dengan naik kabel car ni..
 Stesen kabel car ni dekat je dengan tempat hidupan laut, masuk underwaterworld, dapatlah tgk pelbagai jenis hidupan laut ni..
 Pari besar,.. sekali dia melibas, boleh 'padam' ..
Gambar kat dalam tu..
Pertunjukkan ski kat tasik Seaworld tu..
Dah lapar, so kena lah isi perut. Makan fries.. harganya AUD6. Makan kongsi-kongsi, ok lah jugak..
Ni lah benda yang nak sangat saya tunjuk! Surau nyer ada benda mcam ni nama dia Wudhu' Mate.. Convenience btl benda ni, alhamdulillah, surau selesa, siap sejadah dan tanda kiblat pun ada..
Surau yang saya cerita tadi.. Best kan surau ni. Perfect!
Ni lah benda yang kitorng naik..
Baru nak naik.. Excited oo..
  Ni lah tempat jaring-jaring tu.. Saya takut sebenarnya naik benda ni..
Takut sangat naik benda jaring-jaring ni.. tinggi and gayat sangat!
Show Dora and Friends..

Ada jugak service heli untuk round GC tapi saya tak naik pun.. Ni chargeable
 Beruang kutub.. tempat ni dia wat sebiji mcm kat kutub.. dalam ni sejuk, mmg real tempat ni. tapi tak boleh nak dekat sebab beruang ni dalam cermin.

 Monorail. Kitorang naik untuk ke main stesen.. Nak jalan mcm letih jer, lagipun hujan renyai2.. Panjang jugak monorail ni. Yang tadi mula-mula saya naik tu kabel car, yang ini monorail plak.. Naik ni percuma, sebab dh termasuk hrga tiket masuk dah..
 Ni lah pemandangan dari dalam monorail tu.. tempat Seaworld ni besar, banyak kolam, tasik dan terletak betul-betul tepi laut.. Ada jugak resort kat dalam ni, kira senang lah untuk tourist yang nak dok dtg byk kali ke dalam Seaworld ni.. Resort yang kat tepi belah kanan gambar tu..

No comments:

Post a Comment