Sunday, June 3, 2012

Gold Coast Australia Day 4

26 Mei 2012 (Sabtu)
Ok, hari sabtu sebenarnya hari paling malas, sebab kena gi Paradise Country Farm ni.. Saya jenis bukan yang ala-ala cat girl ni, so tengok2 binatang dah ada kat dalam image Google tu macam tak berapa nak minat.. Jadi bila saya decide untuk ganti Farm ni dengan Dreamworld, yang lagi 5 orang pecinta binatang tu tak berapa setuju jugak.. Last2 pergi lah jugak kat Farm ni.
Tengok2 last2 best plak ye.. hehehe..

 Ni lah benda yang kitorang jumpa after masuk ke dalam farm tu.. ala-ala pekan koboi lama yang real, jadi kitorang mcam jakun jap tengok benda-benda ni.
 Ni lah infomasinyer.. tapi sepatah saya tak baca:) Silakan baca sendiri ye..
 Lembu ke kambing ni>? Sapa nampak lembu?? Kambing ni.. besar ! Lebat sangat bulu dia.. Geram tgk, mcm nak pulas2 je bulu tu.. Hehehe..
 Ni lah gambar suka-suka yang diambil:)

 Perempuan ni tengah demo pasal mcm mana cara hidup orang Australia.. rupa-rupanya diorang ni suka dok dalam khemah dan pasang unggun api. unggun api tu bukan tujuan untuk panaskan badan sahaja, tapi juga untuk masak air, dan yang paling best, api yang dipasng tu boleh dibuat untuk bakar roti!
 Ni lah dia, setiap orang akan diberi hidangan berupa roti yang dibakar menggunakan unggun tu dan air teh o panas.. Roti macam roti biasa je tapi dalam tu ada kismis..
 Saja-saja je ambil gambar ni..
 Ni lah cara bangaimana seekor anjing boleh membantu memasukkan biri2 dalam kandang diorng.. Sebnrnya apa yang diberitahu, untuk membeli anjing yang terlatih sangat mahal, ia bersamaan dengan 3kali ganda gaji pekerja biasa sbb anjing terlatih kosnya mahal..
Cara untuk mencukur bulu biri-biri..
 Kat situ makanan disediakan, lunch sahaja.. lagipun makanan halal disediakan.. Ada 3 jenis pilihan, ayam, ikan dan daging lembu.. Setiap orang akan dapat satu hidangan dan sides dishes nyer pun ada juga..
 Ok, ni lah stesen side dishesnyer.. ni tempat salad dan ada bberapa dressing salads..
 Ni carbo stesen.. spagetti, nasi, sauce, mcam2 ada lagi.. sedap2!
 Dah nak balik baru ingat nak ambil gambar entrance dia..
 Control.. control..
 Kat farm tu just half day je, so balik tu ptg free at own leisure.. Kat tempat pantai Suffer paradise ni.. Cantik tmpat ni, sejuk dan cuaca elok.. Sebabnya hari ni sabtu ramai orang mandi manda, ombak pun x berapa nak besar sangat..
Last2 jumpa benda alah ni.. saya tak naik pun tapi ini kenderaan dua alam, dia pusing town and after that dia jadi feri kat laut.. Best kot naik ni, tpi belum ada masa lagi nak naik ni:) Tiket AUD$30 perhead.

No comments:

Post a Comment