Sunday, September 23, 2012

Pavlova In The House!!

Hi..
Hari tu kan saya buat Pavlova! Dah lama nak wat, tapi asyik tangguh dan tangguh (sebenarnya kurang konfiden.. hehhee). So hari raya ketiga wat lah pavlova ni, cuma ye lah.. baru pertama kali wat ada juga cacat cela nyer.. Tapi elok kalau saya belajar wat lagi kan.
Resepi mmg saya lupa and itu pn saya ambil daripada blog orang lain.. if nnti saya dah jumpa balik resepi tu boleh pakai lagi untuk second pavlova..
Apa yang kureng nyer ialah pavlova saya hangit di bwh nyer.. suhu kuat and derhaka pada resepi tu.. untuk satu adunan tu perlu dibakar 1 jam, jadi saya bahagi 1 adunan kepada dua bahagian, and bakar untuk 1 jam jugak.. salah kan. sepatutnya bakar suhu 30 minit lebih sket je..
x apa lah.. boleh je dimakan, tapi nak tanggalkan kertas bawah tu susah sket jugak.. skrng ni ada jgk nk tgk tips macam mana nak remove paper kat bwh waktu bake pavlova ni.




No comments:

Post a Comment