Saturday, December 1, 2012

Cake In The House- Making Pelangi Cake

Hi, Making Pelangi cake a few monthsssssssss ago.. Hehehe (Entri basi ini sebenarnya)

Bahan-bahan yang diperlukan sebenarnya tidaklah banyak. Cuma kalut sket tang nak amik gambar untuk bahan2 nyer.. Apa yang ada ni memang saya letak, tapi tang yang dh lupa tu, maaf lah ye.. Resepi takde, just boleh tunjuk gambar2 jer.. sebenarnya ini ibu saya yang bawak balik resepi, so try for the first time, mmg menjadi n sedap. Saya tak amik pulak resepi tu. Tengok gambar ni, agak2 u all pun boleh wat sendiri kan, kan? kan?

Ok, layan saja lah gambar-gambar ini ye..

Ada yang tak kenal ini benda? Hehehe.. telur ayam 5 biji

Adik saya. Nabihah

Gula

Baru nk adun

Selepas di adun


Letak pewarna, wat gilir-gilir smpai habis.. jadi lah mcm ni..

Dah masak, dikukus.. boleh dihidang
Baru hidang untuk sekali, dah nak setengah loyang habis..



Alhamdulillah.. menjadi lah resepi tu.. Kami memang ikut betul-betul resepi tu, wat pelahan-pelahan.. jadi jugak akhirnya.. Lepas wat sekali tu ada try lagik, tapi tak sempat nk snap picture. Nanti ada masa saya saya post entri untuk resepi ye..

No comments:

Post a Comment